θα μας πάρουν με τα βοτσαλάκια...
Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010
ΚΕΡΔΟΦΟΡΟΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑ;
ΑΙΧΜΕΣ ΓΙΑ «ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ» ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ…
Απευθείας αναθέσεις, περίεργες συμφωνίες, μη επιβολή προστίμων στους παρανομούντες και αδράνεια εσκεμμένη ή μη από πλευράς δημοτικών αρχών είναι τα ευρήματα που εμπεριέχονται στο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
Παράλληλα προτείνουν δημόσια διαπόμπευση με την ένδειξη «παράνομη» στις πινακίδες. Από τους ελέγχους που διενεργήθηκαν σε οκτώ μεγάλους δήμους της Περιφέρειας Αττικής, διαπιστώθηκε «αποσπασματική και με σημαντικές καθυστερήσεις εφαρμογή του νομικού πλαισίου», ενώ οι αιχμές για διακίνηση μαύρου χρήματος από κάποιους «ενδιαφερόμενους» είναι σαφείς.
Χωρίς να κομίζει γλαύκα ες Αθήνας, αφού οι εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης παρανομούσαν ανεξέλεγκτες γεμίζοντας πινακίδες όχι μόνο την Αθήνα, αλλά ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας επί χρόνια, με την ανοχή των δήμων, το πόρισμα απλώς επισημοποιεί αυτά που όλοι γνωρίζουν. Αλλωστε έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες το πρόγραμμα καταπολέμησης της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης και το ξήλωμα συνεχίζεται με καλά αποτελέσματα.
Στο πόρισμα αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι τα διαφημιστικά πλαίσια αποτελούν και αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων αφού «λόγω του όγκου τους και της τοποθέτησής τους πλησίον φωτεινών σηματοδοτών και ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας παρεμποδίζουν τη θέα αυτών από τους χρήστες της οδού και προκαλούν προβλήματα στην ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Παράλληλα ορισμένες διαφημιστικές πινακίδες χρησιμοποιούν χρώματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη σήμανση της οδού και τη ρύθμιση της κυκλοφορίας (π.χ. κόκκινο), παραπλανώντας έτσι τους χρήστες της οδού».
Παρανομίες διαπιστώθηκαν και για το καινούργιο «εύρημα» των εταιρειών υπαίθριας διαφήμισης που, αφού κατάλαβαν ότι αυτή τη φορά θα ξηλωθούν επιτέλους οι παράνομες πινακίδες, άρχισαν να κατασκευάζουν στάσεις λεωφορείων ακόμα και εκεί που δεν περνάει κανένα, ώστε να βγάλουν από κει τα… σπασμένα. Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα, «διαπιστώθηκε η τοποθέτηση δύο ή και τριών στεγάστρων στην ίδια στάση συγκοινωνιακών μέσων, καθώς και τοποθέτηση στεγάστρων με διαφημιστικό πλαίσιο χωρίς αυτά να αντιστοιχούν σε συγκεκριμένη στάση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση ως προς το σημείο αποβίβασης-επιβίβασης επιβατών. Επιπρόσθετα, μεγάλος αριθμός στεγάστρων φέρει δύο ή και τρία διαφημιστικά πλαίσια διπλής όψεως και όχι ένα, όπως ορίζεται στις σχετικές διατάξεις».
Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι οι προτάσεις για να καθαρίσουν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα οι δρόμοι. Πιο ρηξικέλευθη και ταυτόχρονα ιδιαιτέρως απλή στην εφαρμογή της είναι το να καλύπτονται οι πινακίδες όταν οι υπηρεσίες δεν έχουν τη δυνατότητα για οικονομικούς ή τεχνικούς λόγους να τις ξηλώσουν. Εναλλακτικά θα τοποθετείται με μεγάλα ευκρινή γράμματα πάνω στην πινακίδα η ένδειξη «Παράνομη Διαφήμιση». Αυτό θα λειτουργήσει ιδιαιτέρως αποτρεπτικά στην τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων αφού «θα παράγεται αρνητικό αποτέλεσμα για τους διαφημιζόμενους, οι οποίοι σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμούν να βλάψουν την εικόνα των διαφημιζόμενων προϊόντων και της επιχείρησής τους».
ΠΑΜΕ ΑΛΛΙΩΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου